اینستاگرام در دنیای اینترنتی امروز به عنوان یکی از بزرگترین و کار آمدترین پلتفرمهای مجازی شناخته شده است، طوری که کمتر کسی هست که گوشی موبایل داشته ولی صفحهی فعالی در اینستاگرام نداشته باشد!
اینستاگرام نه تنها در زمینه ارتباطات و اشتراک گذاری عکس و فیلم موفق عمل کرده، بلکه به کسب و کار کاربرانش هم رونق بسیاری بخشیده است.
درآمدهای میلیونی اینفلوئنسرها و آنلاین شاپها در سراسر جهان مهر تاییدی بر این موضوع است که اینستاگرام درآمدزایی آنلاین شما را جادو میکند.
اما این جادوی مجازی آنقدرها هم که فکرش را میکنید اثربخش و آسان نیست؛ این جادو زمانی قدرتش را نمایان میکند که شما وردها و استراتژیهای اصلی را به درستی اجرا کنید.
حالا که تا به اینجای مقاله را خواندهاید پس حتما با عملکرد اینستاگرام و اجرای اولین استراتژی اینستاگرام آشنا هستید. کسی در اینستاگرام به موفقیت میرسد که ایده و هدف مشخصی داشته باشد و راه و رسم تولید محتوا را به خوبی بداند.
در ادامه ما سعی داریم به دومین و اساسیترین استراتژی در جهت افزایش اثر بخشی این جادو یعنی افزایش لایک اینستاگرام اشاره کنیم.
جادوی لایک اینستاگرام
بعد از رعایت استراتژی برای تولید محتوا در اینستاگرام، مهمترین قدم برای جذب مشتری و جلب اعتماد کاربران، فعال بودن پیج اینستاگرامیتان است. فعال بودن تنها به معنای انتشار بی رویه استوری و پست نیست، شما باید بتوانید با کاربران خود ارتباط و تعاملی دو طرفه برقرار کنید، پاسخگوی آنان در بخش پیامها و نظرات باشید، در نظر سنجیهای مختلف از نظرات آنان بهره ببرید و سعی کنید به درخواستها و پیشنهادات کاربران احترام بگذارید.
رعایت این موارد سبب میشود به تدریج اعتماد کاربران به شما و کسب و کارتان جلب شود، از پستهای شما با لایک و کامنت حمایت کنند و برند شما را به افراد دیگری معرفی کنند.
به خاطر داشته باشید زمانی افراد تازه وارد به واقعی بودن صفحه و کسب و کار شما اعتماد میکنند که ببینند مخاطبان پیج شما زیاد و در عین حال واقعی هستند. به بیانی دیگر وضعیت لایک و کامنت پستها را چک میکنند.
بدیهی است که وقتی مخاطب آن قلب کوچک زیر محتوای منتشر شده را قرمز کند، به این معنی است که پست شما را پسندیده است. علاوه بر مواردی که پیشتر ذکر کردیم، لایک پستهای اینستاگرام توسط کاربران یکی از فاکتورهایی است که نشان میدهد محتوای شما برای مخاطبانتان چقدر مورد پسند و مفید واقع شده است.
اگر چه سالهاست موارد و فاکتورهای دیگری به الگوریتم اینستاگرام اضافه شده است که بازخورد منفی و مثبت کار شما را نشان دهد، برای مثال این پلتفرم محبوب اخیرا الگوریتم جدیدی اضافه کرده است تا تعداد لایکها را نمایش ندهد و از اهمیت این موضوع بکاهد؛ اما باز هم بسیاری از ادمینها، اینفلوئنسرها، لایک را یکی از آن وردهای با اهمیت برای قدرت بخشیدن به جادو میشمارند و برای افزایش لایک اینستاگرام همواره تلاش میکنند.
ما در این مقاله سعی داریم به چند روش منحصر به فرد و کار آمد جهت افزایش لایک اینستاگرام و محتوای اون برای شما اشاره کنیم؛ اما قبل از شروع لازم دانستیم به یکی از مهمترین عواملی که استراتژی اینستاگرامی شما را نابود و سرنگون میکند اشاره کنیم.
بسیاری از ادمینها و اینفلوئنسرها برای سرعت بخشیدن به روند رشد پیجشان از ترفندهای اشتباهی که به خوبی هم شناخته شدهاند استفاده میکنند. یکی از این تکنیکهای مهلک خرید لایک اینستاگرام است!
خرید لایک اینستاگرام، جادویی برای سرنگونی
خرید لایک فیک یکی از اشتباهاتی است که باعث خراب شدن استراتژی رشد پیج شما میشود، به قولی تمام برنامههایتان را نقشه بر آب میکند! یکی از مهمترین دلایلی که شما را وادار میکند از خرید لایک فیک، به منظور افزایش لایکهای صفحهتان اجتناب کنید، از بین رفتن تعامل و ارتباط میان شما و کاربرانتان است. همچنین مطمئن باشید که نرخ مشارکت اینستاگرام لایکهای فیک شما را لو میدهد و همین امر سبب میشود اینستاگرام صفحه شما را به راحتی مسدود کند!
در ادامه لازم دانستیم بیشتر درباره نرخ تعامل و مشارکت اینستاگرام صحبت کنیم؛ چرا که قطعا بعد از پی بردن به اهمیت آن استراتژیهای بهتری را در جهت بهبود پیج اینستاگرامی خود اجرا میکنید و دیگر دست به خرید لایک فیک نمیزنید!
۱۰ ترفند برای افزایش لایک اینستاگرام
۱) محتواهای بهتری منتشر کنید!
از آنجایی که اینستاگرام یک پلتفرم بصری است خیلی مهم است محتوایی که تولید میکنید از لحاظ بصری برای مخاطبان و کاربران پیج شما جذاب واقع شود.
اگر پست شما به قدری جذاب و مفید نباشد که مخاطبان آن را بپسندند و کاربر جدیدی جذب نکند، به فکر حذف آن باشید.
در این بین میتوانید از مقاله “استراتژی محتوا و اهمیت آن” نیز دیدن کنید.
۲) استفاده از هشتگ گذاری مناسب
با نوشتن هشتگ درست و مرتبط با محتوا، امکان دیده شدن پست و پیج شما توسط مخاطبان جدید افزایش میابد. به بیانی دیگر با استفاده از هشتگهای مرتبط پستهای شما به سادگی در بخش اکسپلور (سرچ) اینستاگرام ظاهر میشود و کاربران با سرچ ساده میتوانند پست شما را مشاهده کنند.
۳) استراتژی رقیبان را بررسی کنید و اگر لازم است از آنها الهام بگیرید.
اینکه پیجهای مشابه شما چه محتواهایی تولید میکنند، کدام محتوایشان بیشتر پسندیده میشود، چه استراتژی برای تولید پست و استوری اجرا میکنند و چه زمانی محتوایشان را تولید میکنند همگی به شما کمک میکند رقبایتان را بهتر بشناسید، از نقاط قوت آنان الهام بگیرید و در نتیجه یک استراتژی بهتر و قویتر در جهت افزایش لایکهای خود پیاده کنید.
۴) از آپدیتها و قابلیتهای جدید اینستاگرام عقب نمانید!
اخیرا اینستاگرام در به روز رسانی جدیدش قابلیت گذاشتن پست مشترک توسط دو صفحه را اضافه کرده است. اسم این قابلیت منحصر به فرد COLLAB است که شما میتوانید از این طریق لایک، کامنت و مخاطبان بیشتری را از سمت پیج همکارتان دریافت کنید.
۵) برای عکس و فیلمهایی که منتشرمیکنید وقت بگذارید.
اگر هدفتان در زمینه کسب و کار مجازی و یا اینفوئنسر بودن جدی است و میخواهید به نتیجه مطلوبی که در ذهنتان میپرورانید برسید، هزینه زمانی و مالی کنید! همانطور که پیشتر گفتیم اینستاگرام یک پلتفرم بصری است و برای کاربرانش محتوایی جذابتر است که عکس و فیلم منتشر شده جذاب و چشمگیر باشد؛ به بیانی دیگر برای عکاسی محصولاتتان اگر لازم است عکاسی یاد بگیرید، از افکتهای خوشرنگ و جذاب استفاده کنید و برای زیبا کردن عکستان از هیچ تلاشی دریغ نکنید.
۶) محتواهایتان را به صورت منظم منتشر کنید.
سعی کنید برای انتشار پستها و استوریهایتان از تقویم محتوا استفاده کنید، داشتن یک تقویم محتوایی به شما کمک میکند تا زمان انتشار پستهایتان مشخص و منظم بماند و همین انتشار محتوا به صورت پیوسته و منظم به الگوریتم رشد تعامل اینستاگرام اعم از لایک، کامنت، فالوور و… کمک میکند.
۷) استفاده از لوکیشن، یکی از راه های افزایش لایک اینستاگرام.
یکی دیگر از راههای افزایش لایک اینستاگرام استفاده از آیکون لوکیشن (مکان جغرافیایی) است. برخی از مخاطبان سرچهایشان را بر اساس لوکیشن انجام میدهند و با سرچ موقعیت مکانی مد نظرشان محتوای شما به راحتی برایشان بالا میرود و کاربران در صورت تمایل از آن حمایت و حتی صفحه شما را دنبال میکنند.
۸) عناوین زیر پست را دست کم نگیرید.
عنوان و یا همان کپشن پست یا استوری شما تاثیر بسزایی در جهت افزایش لایک دارد. در این قسمت هم نیز همچون بخش بصری محتوا باید خلاقیت به خرج دهید. سعی کنید از عناوین مرتبط، جذاب، تاثیر گذار، هدفمند و جامع استفاده کنید.
کوتاه یا بلند بودن نوشتهها و عناوین بستگی به موضوع پیج شما دارد. اگر فکر میکنید مخاطبانتان از آن دسته از افرادی هستند که به خواندن متون بلند عادت دارند پس کپشنتان را طولانی کنید؛ ولی اگر گمان میکنید دنبال کنندگانتان به دنبال چیز خاصی در کپشن زیر پستتان میگردنند سعی کنید رک و پوست کنده همان اول آن را عنوان کنید.
۹) ترغیب کاربران برای مشارکت در دیدگاهها و نظرسنجیها
هرطور که شده با مخاطبان پیجتان ارتباط بگیرید، با آنان تعاملی دو طرفه ایجاد کنید، اعتماد آنها را جذب کنید و در نهایت آنها را وادار کنید تا در دیدگاهها و نظرسنجیهای شما شرکت کنند.
خلاق باشید و از روشهای مختلفی برای دریافت کامنت و لایک از طرف کاربران استفاده کنید؛ برای مثال اگر محصولی به آنها فروختهاید از مشتری بخواهید تا محصولی که به دستش رسیده است را استوری کند، چالشهای مختلفی برگزار کنید و از مخاطبانتان بخواهید با انتشار عکس و متن خاصی در این چالش شرکت کنند.
اگر لازم است مسابقاتی را ترتیب دهید، جایزهای جذاب و تاثیرگذار برای برنده مسابقه تدارک ببینید، خیال کاربران را از واقعی بودن جایزه راحت کنید، از کاربران بخواهید در مسابقه شرکت کنند و به دوستانشان هم پیشنهاد دهند و در آخر شاهد افزایش فالوور و نرخ مشارکت پستهایتان خواهید بود!
۱۰) اکسپلور، مکانی برای افزایش لایک اینستاگرام!
محتوای جذابی که و توسط مخاطبان به خوبی حمایت شده باشد به راحتی وارد اکسپلور اینستاگرام میشود، بعد از اینکه محتوای شما وارد اکسپلور کاربران شود دیگر نانتان در روغن است! مخاطبان بسیاری از طریق پست شما وارد صفحهتان میشوند، شما را دنبال میکنند و درنهایت با لایک و کامنت از شما و کسب و کارتان حمایت میکنند.
کلام آخر
ما در این مقاله سعی کردیم به روشهایی که باعث افزایش لایکهای اینستاگرام شما میشود اشاره کنیم. آنچه که برای بهبود برند شما ضروری است داشتن استراتژی مطمئن جهت تولید محتوا است. خرید لایک اینستاگرام گزینهای وسوسه کننده است اما بدانید آنقدر که ضرر دارد منفعت ندارد! فراموش نکنید داشتن کاربران فعال ولی کم خیلی بهتر از کاربران فیک و بدون فعالیت است!
امیدواریم با ارائه این مقاله در مسیر رشد برندتان سهیم شده باشیم. اگر شما هم اکنون برندی دارید و از تعامل مخاطبانتان راضی هستید، خوشحال میشویم در بخش کامنتها به ما و دیگر کاربران بگویید که از چه ترفندهایی استفاده میکنید!
پاسخ دهید